Haber

Silivri Tarihinin En Büyük Projesi Başlıyor

Silivri Belediye Meclisi 2023 Mayıs ayı 2. toplantısının 1. oturumu, belediye meclisi salonunda gerçekleştirildi. Toplantıda gündem maddelerinin görüşülmesinin ardından konuşan Silivri Belediye Başkanı Volkan Yılmaz, Silivri Kentsel Dönüşüm Projesi hakkında detaylı sunum yaptı. Tek ayağı Büyükçekmece’ye ulaşan 41 kilometrelik alanda yapılacak çalışmaların Silivri’den başlayacağının altını çizen Lider Yılmaz, Silivri Belediyesi olarak 3,5 yıldır proje için gerekli tüm çalışmaları yaptıklarını söyledi. . Önder Volkan Yılmaz, şehrin iki yakasını ön plana çıkaracak proje tamamlandığında Silivri’deki trafik yoğunluğunun tarihe karışacağını söyledi.

“SİLİVRİ ŞEHİR GEÇİŞ PROJESİ SİLİVRİ’NİN KALBİNDEN BAŞLAR”

Lider Yılmaz, meclis toplantısının sonunda yaptığı konuşmada, Silivri’nin iki yakasını gün yüzüne çıkaracak Silivri Şehir Geçişi Projesi hakkında bilgi verdi. Olmayacak, olmayacak, böyle kapsamlı bir proje hayata geçirilemez vs. Doğrudan olmasa da hissettiğim duyguları bana yansıtan çok arkadaşım oldu. Üstlendiğimiz hiçbir iş ve projede asla yılmadık, karamsar olmadık. Yapmamız gereken projelerin üzerinden kararlılıkla geçtik. Hem takibi hem de gerekli noktalara müdahaleleri çok hızlı bir şekilde gerçekleştirdik. Silivri’nin iki yakasını birbirine yaklaştıracak bir proje bile yapılamadığı için Karayolları Bölge Müdürlüğü’nden bir protokolle yetki aldım. Gerektiğinde dış desteğe güvenerek ama Silivri Belediyesi’ne yük olmadan bu proje üzerinde çalıştık. Asla unutmam; Ulaştırma Bakanımız Adil Karaismailoğlu 32 Gözlü Tarihi Mimar Sinan Köprüsü’nün açılışına geldiğinde açılış öncesi bize 10 dakika ayırmasını rica ettim. Sağ olsunlar bizi kırmadılar, sabırla dinlediler ve biz de bu bahisle ilgili bir sunum yaptık. Bir gün sonra Karayollarından telefon geldi ve Sayın Bakanımızın olumlu görüşü ile çok zorlu bir çalışma süreci başladı. Bütün bunlar 3,5 yıl sürdü arkadaşlar. 3,5 yıldır bu projenin gerçekleşmesi için gerekli tüm çalışmaları yaptık. Bu proje 2022 yatırım programında yer almamış; Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın onayı ile 2022 yatırım programına dahil edilmiştir. Büyük bütçeli bir proje. Kapsamı Silivri’deki hastane ve VEGA AVM önü geçidi ile sınırlı değil. Yatırım programına dahil edildikten sonra ihale süreçleri vb. geçti. Artık çalışmaların başlayacağı, hafriyatın vurulacağı, kazık makinelerinin sahaya ineceği güne geldik. Silivri Kent Geçişi Projesi 41 km’lik bir mesafeyi kapsamaktadır. Bir ucu Büyükçekmece Mimar Sinan, diğer ucu Kınalı. Bu projedeki ilk kazı VEGA AVM ve hastane önünde yapılacak. Yani Silivri Belediyesi’nin proje üzerindeki yükü ve projenin hayata geçmesindeki emeği büyüklerimiz tarafından da göz ardı edilmedi. Silivri Kent Geçiş Projesi Silivri’nin kalbinden başlıyor.” söz konusu.

“SİLİVRİ’DEKİ TRAFİK YOĞUNLUĞU TARİH YAZACAK”

Projenin Silivri için değerine vurgu yapan Önder Volkan Yılmaz, “Proje doğu-batı aksında, D-100 devlet yolu üzerinde yer alıyor. Yolun şu anki hali 2×2 bölünmüş yol olarak hizmet veriyor. Silivri’mizin önündeki yoldan günlük 39.512 araç geçiyor. Söz konusu yol, yoğunluğuyla projenin ne kadar gerekli olduğunu gözler önüne seriyor. Avrupa’yı ve Trakya bölgesindeki illerimizi İstanbul’a oradan da Anadolu’ya bağlayan otoyollardan sonra stratejik açıdan en değerli aks Kınalı Kavşağı yani Kınalı kavşağıdır. Büyükçekmece’nin de içinde bulunduğu D-100 aksının bunun için çok değerli bir anlamı var. Projenin tamamlanması ile yol güzelleşecek, fiziki ve geometrik standartlarda standardize edilecektir. Bölgenin yoğun turizm potansiyelinde hızla artan sanayi tesisleri ve bağlantı limanları nedeniyle söz konusu yolun tamamlanmasının ne kadar değerli olduğunu sanırım hepiniz kabul ediyorsunuz. Proje kapsamında ana yol üzerinde tek şeritte 10,5 metre genişliği olmayan tüm güzergahlarda 41 km için bu uzatmalar yapılacak. Ana yol ve tali yollar bütünleşik sıcak kaldırımlarla yenilenecek. Tüm yan yollar ve tüm ana yollar tam otoyol standardına getirilecek. İhtiyaç duyulan yerlerde ilave temel iyileştirmeler ve temel altı iyileştirmeleri yapılacak ve tamamı Karayolu yol standardında yapılacaktır. Bir diğer önemli nokta ise; tüm yağmur suyu tahliye ve drenaj sistemleri yenilenecek ve elden geçirilecektir. Yol üzerinde gerekli noktalarda yatay ve düşey düzenlemeler yapılarak bu noktalarda trafik güvenliği de artırılacaktır. Gereksinimleri karşılamayan veya son kullanma tarihi geçmiş sanat yapıları yıkılacak ve tamamı sıfırdan yeniden inşa edilecek. Geçiş sistemini batık olarak planlamıştık ama su baskını riskinden dolayı mühendisler karaladı. Ulaştırma Bakanımızın ve Karayolları Bölge Müdürlüğümüzün yoğun çalışmaları sonucunda geçiş sistemi viyadük sistemine dönüştürüldü. Silivri’nin iki yakasını birleştirmek için 11 açıklıklı viyadük ve yaklaşık 320 metrelik köprü yapılacak. Proje ile eski yaya üst geçitlerinin tamamı kaldırılacak. Viyadük altında daha rahat yaya geçitleri sağlanacak, hem rekreasyon alanları hem de ticari ve sosyal tesisler oluşturulacak. Viyadük altından çift taraflı kavşakla birlikte Silivri’deki trafik yoğunluğu tarihe karışacak. İlçe merkezi yeni bir mesire alanına kavuşacak. Çok önemli bir alanda yeşil alan, çalı salkımı ve ağaçlandırma yapılacak. Otogar kavşağı projeye dahil edilmemiş, sonradan dahil edilmiş. Burası 108 metre uzunluğunda bir viyadük olacak. Yani İstanbul’dan gelenler direkt karşıya devam edebilecek. O viyadüğün altındaki döner kavşak ile oradaki trafik kesintisiz sağlanacak. 108 metrelik bu viyadük temel alınarak diğer viyadük gibi projeye eklendi ama çok değerli bir rahatlama sağlayacak” dedi. terimleri kullandı.

“SİLİVRİ İÇİN ÇOK ÇOK İŞİMİZ VAR”

Çalışmalar sırasında yolların kapanması nedeniyle oluşacak trafik sorununa değinen Lider Yılmaz, “Geçtiğimiz günlerde müteahhit firma Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkilisi Kaymakamımız Tolga Toğan ile bir görüşme gerçekleştirdik. İlçe Jandarma Komutanlığı, İlçe Emniyet Müdürlüğü, İlçe Trafik Şube Müdürlüğü ve teknik gruplar. Bizim konumuz ‘Silivri’de vatandaşlarımızın trafik sıkıntısını nasıl azaltabiliriz? Alternatif rotalar, alternatif rotalar nasıl bulabiliriz? Proje, Mimar Sinan Köprüsü’nden başlayıp Kınalı kavşağında sona erecek. D-100 karayolu itfaiyeden kapatılacak arkadaşlar. Edirne istikametinden gelirken itfaiye ve Boğluca Deresi öncesi kapalı olacaktır. Tüm trafik yan yollardan yürüyecek. Çünkü başka alternatif yok. Bu nedenle bugün olduğu gibi bilgi vereceğiz. Örneğin yazlık ev sahiplerinden Silivri’de bu yan yolları kullanmadan, cezaevi kavşağı veya Silivri kavşağını kullanarak konutlarına gitmelerini isteyeceğiz. Bundan sonra hepimizin alternatif yolları olacak ve bunları hep birlikte hayata geçirerek buradaki yoğunluğu hep birlikte azaltacağız. Çalışmalar sırasında yan yollardaki trafik ışıkları kapatılacak, trafik yoğunluğunu azaltmak için yan yollarda artık kesintili parklara izin verilmeyecek. Mevcut alt geçitten araç geçişleri, çalışma döneminde İstanbul tarafında otogar kavşağından, Edirne tarafında ise otoyol bağlantı köprüsünden sağlanacak. Yani hastanenin üzerindeki dar köprü daha doğrusu millet bahçesi iptal oldu, bu bir. İki; E-5’i ayıran ışıklar iptal edilir. Bu nedenle ilk alternatifimiz bölgesel trafiği olan köprümüz yani karayolu köprümüzdür. Oburu bizim otogar köprümüz olacak. Ancak proje tamamlandığında Silivri’nin iki yakası da ön plana çıkmış olacak. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ederim. Karayolları 1. Bölge Müdürümüze, Karayolları Genel Müdürümüze, Ulaştırma Bakanımıza ve Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a şükranlarımı sunuyorum. Silivri için, milletimiz ve devletimiz için yapacak çok işimiz var.” dedi.

BARLAS: “SİLİVRİ İÇİN YAPILAN EN GÜZEL İŞLERDEN BİRİ OLACAK”

Başkan Yılmaz’ın ardından bir açıklama yapan AK Parti Küme Başkan Yardımcısı Sami Barlas, “Silivri’miz adına hayırlı uğurlu olsun. Burada emeği geçen Belediye Başkanımız Volkan Yılmaz’a, belediye çalışanlarına, Cumhurbaşkanımıza ve Ulaştırma Bakanımıza teşekkür ediyorum. Bu proje Silivri’miz için çok önemliydi. Bence Silivri için yapılmış en güzel çalışmalardan biri olacak.” söz konusu.

AŞKIN: “YILMAZ BAŞKAN BU PROJEDE 3,5 YILDIR ÇALIŞIYOR”

Projeyle ilgili açıklama yapan MHP Küme Başkan Yardımcısı Sultan Aşkın, “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a, Silivri tarihinin en büyük projesini bizlere kazandıran Ulaştırma Bakanımız Adil Karaismailoğlu’na. Silivri’nin iki yakasını 3,5 yıl boyunca birleştirecek.Volkan Yılmaz Belediye Başkanımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.Silivri’mize hayırlı olsun.” terimleri kullandı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

doganyol-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu