Teknoloji

Gemilerin dipleri neden genellikle kırmızıdır?

Muhtemelen bir gemiyi kendiniz kurtarmadınız ya da ters dönmüş bir gemi görmediniz. Bununla birlikte, bir gemi enkazının veya tersaneden denize indirilen yeni bir geminin fotoğraflarını gördüyseniz, muhtemelen alt kısmın birden fazla kez kırmızı olduğunu fark etmişsinizdir.

Bir geminin her zaman su hattının altında kalan ve normalde kimse tarafından görülmeyen bir alanını boyamak için görünürde bir neden olmadığını düşünüyor olabilirsiniz. Ancak bunun bir nedeni olabilir.

Öyle ya da böyle birden fazla geminin dibinin neden kırmızı olduğunu merak edenler mutlaka olmuştur. Bunun kesin bir cevabı olmasa da, iki alternatif cevaptan bahsedildiğini biliyoruz.

Sebep 1: Geleneğe bağlılık

Cevap gelenekte olabilir. Denizcilik gelenek odaklı bir endüstridir. Örneğin, eski bir denizcilik geleneğine dayanarak bugün bile gemilere “kadın” (Kadın) denir. Kızıl’ın öyküsünün eski geleneklerle de temas halinde olması mümkündür.

Bir geminin yolculuğu sırasında karşılaşması gereken pek çok zorluğun arasında, bitki yaşamı ve midye gibi çeşitli su organizmaları ve ayrıca gemi gövdelerini “yiyen” solucanlar gibi çeşitli su organizmaları vardır.

İstilacı türlerin bir deniz ekosisteminden diğerine aktarımı ve her birinde deniz yaşamının normalliğini etkilemesi dışında, bu birikim geminin yapısal bütünlüğünün bozulmasına ve daha da önemlisi geminin tahrip olmasına yol açabilmektedir. daha yavaş çalışmasına ve sonuç olarak daha fazla yakıt tüketmesine neden olur.

Denizciliğin ilk yıllarında gemi yapımcıları, organotinlerin geminin gövdesine yapışmasını önlemek için bir biyosit olarak bakır kaplama kullandılar. Bu bakır kaplama, geminin kırmızı renginden sorumluydu.

21. yüzyılda bunu kimyasal boyalarla farklı şekillerde yapabiliriz. Peki neden kırmızı hala en çok gemilerin alt kısmında kullanılıyor? Tabii denizcilik geleneği…

Sebep 2: Yükün belirlenmesi

Diğer bir açıklama ise kırmızı kısım kargo yükünün fazla olup olmadığını gösteriyor. Bir gemi ne kadar çok yük taşırsa o kadar derine gider. Yani bu kısım bir tür gösterge olarak görülebilir. Dibe çok fazla batarsa, yük çok fazladır. Birçok gemide, ölçü işaretleri bu kırmızı kısımda görülebilir.

Kısacası gemi yapımcılarının neden inatla kırmızı rengi kullandıkları belli değil. Onlar bile kesin olarak açıklayamıyor. Ancak yukarıda bahsettiğimiz iki nedenin kulağa çok da mantıksız gelmediğini rahatlıkla söyleyebiliriz…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbulescortbayanlari.com
istanbul-escort.co
istanbulbayanescortking.com
adalar-escort.com
arnavutkoy-escort.com
atasehir-escort.net
avcilar-escort.org
bagcilar-escort.com
bahcelievler-escort.com
bakirkoy-escort.org
basaksehir-escort.com
bayrampasa-escort.com
besiktas-escort.net
beykoz-escort.com
beylikduzu-escorts.net
beyoglu-escort.com
buyukcekmece-escort.com
catalca-escort.com
cekmekoy-escort.com
esenler-escort.com
esenyurt-escort.org
eyupsultanescort.com
fatih-escort.net
gaziosmanpasa-escort.com
gungoren-escort.com
kadikoy-escorts.com
kagithane-escort.org
kartal-escort.org
kucukcekmece-escort.org
maltepe-escort.org
pendik-escort.org
sancaktepe-escort.com
sariyer-escort.org
sile-escort.com
silivri-escort.com
sisli-escort.org
sultanbeyli-escort.com
sultangazi-escort.com
tuzla-escort.com
umraniye-escort.org
uskudar-escort.com
zeytinburnu-escort.com
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort